Programul Regional Sud-Est
Descrierea programului
Programul oferă suport financiar de până la 1.500.000 Euro, pentru Microîntreprinderi
(din mediul urban), întreprinderi mici și mijlocii non-agricole, cu scopul de a stimula
activitățile inovatoare și creșterea competitivității IMM-urilor.
Noi, la Kloth Invest, ne angajăm să facem toate demersurile necesare pentru a asigura
elaborarea corectă și completă a documentației specifice programului de finanțare și
să te ghidăm în accesarea acestui program, oferindu-ți toate detaliile necesare.
Hai să maximizăm împreună această oportunitate pentru a transforma afacerea ta.
Îți prezentăm detaliile tehnice referitoare la accesarea programului:
I. Nume Program:
Acțiunea 1.6 Stimularea activităților inovatoare și creșterea
competitivității IMM-urilor – Operațiunea A.2 Creșterea competitivității IMM-urilor
II. Instituția Finanțatoare:
ADR Sud-Est;
III. Bugetul Programului:
86.725.188 euro;
IV. Valoare Ajutor Nerambursabil:
De la 220.000 – până la 1.500.000
Euro/Beneficiar
V. Intensitatea Finanțării:
Categorie IMM | Brăila | Buzău | Constanța | Galați | Vrancea | Tulcea |
---|---|---|---|---|---|---|
Microîntreprindere | 75% | 75% | 70% | 75% | 75% | 75% |
Întreprinderi mici | 75% | 75% | 70% | 75% | 75% | 75% |
Întreprinderi mijlocii | 70% | 70% | 60% | 75% | 70% | 70% |
VI. Valoarea cofinanțării:
Minim 10% – minimis și minim – 25% – ajutor de stat;
VII. Modalitate de acordare a finanțării:
Se poate acorda un avans de până
la 40% din totalul finanțării nerambursabile aprobate, în baza unei garanții bancare,
în perioada de valabilitate a contractului de finanțare;
– Sumele eligibile cheltuite de către Beneficiar vor fi decontate de către
Autoritatea Finanțatoare, în baza facturilor emise Beneficiarului, în
original și a unei cereri de decontare.
– plata se va face prin virament – iar validarea și decontarea se va face
între 60-90 de zile calendaristice
– declaraţiile de conformitate şi certificatele de garanţie emise de
către producătorul echipamentelor ale sistemului de panouri fotovoltaice, a
sistemului de stocare a energiei electrice produse, a stației/staţiilor de
reîncărcare pentru vehicule electrice şi electrice hibrid plug-in, precum și a
componentelor sistemului electric alternativ de încălzire/răcire, după caz;
– procesul-verbal de punere în funcțiune și procesul verbal de
recepție a echipamentelor însoțit de o anexă care va cuprinde seriile
tuturor echipamentelor instalate și din care să reiasă îndeplinirea
caracteristicilor tehnice ale componentelor sistemelor, conform specificațiilor
tehnice din prezentul ghid.
VIII. Aplicanți Eligibili:
Microîntreprinderi și IMM-uri din Regiunea Sud-Est (Galați, Brăila, Constanța, Tulcea, Vrancea, Buzău) care îndeplinesc următoarele condiții:
A. Să fi desfășurat activitate cel puțin un an fiscal înainte de cererea de finanțare.
B. Să fi înregistrat profit din exploatare în anul fiscal anterior.
C. Să aibă cel puțin un salariat în anul fiscal anterior.
D. Să dețină drepturi reale asupra locației proiectului (proprietate, concesiune, superficie, uzufruct, comodat, închiriere).
IX. Domenii de Activitate/CAEN-uri Eligibile:
Lista codurilor CAEN poate fi
consultată de aici: Anexa 5 – Lista codurilor CAEN eligibile
X. Status Program:
Consultare publică;
XI. Perioada Depunere Proiecte:
XII. Criterii de departajare:
A. se vor ordona descrescător cererile de finanţare în functie de punctajul
obținut la criteriul Contribuția proiectului la realizarea Obiectivului
Specific;
B. În cazul în care egalitatea de punctaj se menține și după departajarea
prezentată anterior, se vor ordona descrescător cererile de finanţare în funcție
de punctajul obținut la următoarele criterii (în ordinea prezentată):
1. criteriul Sustenabilitatea investiției;
2. criteriul Capacitatea financiară a solicitantului.
XIII. Durata + Obligații Perioada de Implementare:
A. maxim 36 luni pentru proiectele care includ lucrări care necesită autorizație
de construire;
B. 24 luni pentru proiectele care includ doar servicii și/sau dotări/ dotare
cu echipamente care presupun lucrări de construcție/montaj care nu se
supun autorizării, fără a depăși data de 31 decembrie 2029.
XIV. Durata + Obligații Perioada de Sustenabilitate:
Perioada de monitorizare
va fi de 3 ani de la finalizarea perioadei de implementare, solicitantul nu trebuie
să:
A. înceteze sau delocalizeze activitatea productivă în afara regiunii de
dezvoltare în cadrul căreia a fost prevăzută inițial implementarea proiectului;
B. realizeze o modificare a proprietății asupra unui element de
infrastructură care dă un avantaj nejustificat unui terț;
C. realizeze o modificare substanțială care afectează natura,
obiectivele sau condițiile de realizare și care ar determina
subminarea obiectivelor inițiale ale acesteia.
XV. Tipul de cheltuieli eligibile sunt:
- Amenajarea terenului și utilități.
- Investiții de bază și organizare șantier.
- Echipamente pentru economia circulară și lanțuri de aprovizionare ecologice.
- Simbioză industrială și ajustări de preț.
- Proiectare, asistență tehnică, audit, publicitate și consultanță.
XVI. Activități neeligibile:
A. Proiectele care constau exclusiv în construcții, modernizări sau achiziții de active necorporale.
B. Investițiile finanțabile doar prin ajutor de minimis.
C. Achiziții de echipamente care funcționează pe combustibili fosili (eligibile doar cele electrice).
D. Achiziții de imobile, obiecte de inventar sub 2.500 lei, bunuri second-hand, și autovehicule.
E. Costuri administrative, financiare, leasing, întreținere/reparații, spații administrative.
F. Cheltuieli care depășesc limitele maxime prevăzute.
G. TVA recuperabilă (dacă este posibil legal).
H. Activități ilegale, contrare bunelor moravuri, astrologie, spiritism, jocuri de noroc, produse obscene.
I. Sisteme pentru criptomonede, tablete, telefoane mobile.
J. Alte cheltuieli neeligibile conform ghidului specific.
Notă: Verificarea activităților neeligibile revine exclusiv solicitantului.
XVII. Condiţii generale:
- Investiția trebuie să vizeze un singur domeniu de activitate (cod CAEN principal sau secundar).
- Cheltuielile indirecte și activitățile de promovare nu pot depăși 10% din valoarea eligibilă totală.
XVIII. Criterii punctaj:
Criteriile de punctaj pot fi consultate de aici Anexa 6 – Grila ETF, 1.6 A2 IMM.xlsx
XVIII. Opis de Documente în vederea efectuării analizei de eligibilitate și
punctaj, accesați acest link: Opis Documente 1.6_Sud-Est Mare
Pentru contact:
Telefon: 0746 278 278
Mail: office@klothinvest.ro
Website: www.klothinvest.ro/contact
Ești gata să-ți duci afacerea la nivelul următor? Nu rata oportunitatea unică oferită de Programul Regional Sud-Est
Documente disponibile
Procesul de finanțare
+40 746 278 278
Te interesează finanțarea? Trimite-ne un email sau dă click pe butonul de mai jos pentru a-ți verifica eligibilitatea
simplu si rapid!
Alte programe de finanțare
Stare: Consultare publică
Suma accesabilă:maximum 200.000 Euro
Cofinanțare: Minimum 10% – Maximum 90%
Stare: Activă
Suma accesabilă: 220.000-1.500.000 Euro
Cofinanțare: minim 10% – minimis și minim – 25% – ajutor de stat
Perioada estimativă: Februarie 2025
Stare: Activă
Suma accesabilă: maxim 50.000 Euro
Cofinanțare: minim 10% pentru a fi eligibil sau minim 20% pentru punctaj maxim
Perioada estimativă: Decembrie 2024