Programul Femeia Antreprenor 2024
Descrierea programului
Îți aducem în prim-plan o oportunitate unică pentru femeile antreprenor din România.
Programul oferă suport financiar de până la 200.000 lei, pentru IMM-urile conduse de
femei, cu scopul de a stimula creșterea economică sustenabilă și inovativă.
Fie că e vorba de investiții în tehnologie, spații de lucru, promovare online sau dezvoltarea
abilităților antreprenoriale, Femeia Antreprenor 2024 este aici să aducă un plus
afacerii tale.
Noi, la Kloth Invest, ne angajăm să facem toate demersurile necesare pentru a asigura
elaborarea corectă și completă a documentației specifice programului de finanțare
și să te ghidăm în accesarea acestui program, oferindu-ți toate detaliile necesare.
Hai să maximizăm împreună această oportunitate pentru a transforma afacerea ta.
Îți prezentăm detaliile tehnice referitoare la accesarea programului:
I. Nume Program:
Femeia Antreprenor
II. Instituția Finanțatoare:
Programul este finanțat de la bugetul de stat prin
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului;
III. Valoare Ajutor Nerambursabil:
Până la 200.000 lei per afacere;
IV. Intensitatea Finanțării:
maxim 90% din valoarea cheltuielilor eligibile;
V. Valoarea Cofinanțării:
minim 30% din valoarea cheltuielilor eligibile pentru
punctaj maxim;
VI. Aplicanți Eligibili:
IMM-uri în care cel puțin un asociat este femeie și deține
minim 50% din acțiuni;
VII. Aplicanți Neeligibili: Persoanele care dețin mai multe societăți pot aplica doar
cu una; societățile cu legături de rudenie până la gradul II inclusiv între acționariat
și furnizori;
VIII. Domenii de Activitate/CAEN-uri Eligibile:
Incluzând achiziția de spații
de lucru, echipamente tehnologice, promovare online, și cursuri de dezvoltare
antreprenorială;
IX. Domenii de Activitate/CAEN-uri Neeligibile:
a) pescuitul și acvacultura
b) producția primară a produselor agricole;
c) producția primară de produse pescărești și de acvacultură;
d) prelucrare și comercializare ale produselor agricole
e) producție sau comercializare de armament, muniții, explozibili, tutun, alcool,
substanțe aflate sub control național, plante, substanțe și preparate stupefiante și
psihotrope;
f) producție sau comercializare de produse energetice
g) activități legate de export către țări terțe sau către alte state membre;
X. Status Program:
Activ, cu un buget aprobat de 200 milioane de lei pentru 1.000
de beneficiare;
XI. Perioada Depunere Proiecte:
Data de la care se pot depune proiectele este
30.07.2024, iar apelul va fi deschis pe o perioadă 45 zile lucrătoare.
XII. Durata + Obligații Perioada de Implementare:
Maxim 12 luni de la momentul intrării în vigoare a acordului de finanțare, dar nu mai târziu de 10.11.2025.
a) cel puţin unul dintre asociaţi să fie femeie şi să deţină cel puţin 50% din părţile
sociale/acțiuni ale societăţii în cazul IMM-urilor aplicante.
b) nu au datorii la bugetul general consolidat, atât pentru sediul social, cât și pentru
toate punctele de lucru;
c) nu se află în stare de dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, executare silită,
închidere operațională, insolvență, faliment sau suspendare temporară a
activității;
d) nu au fost subiectul unei decizii emise de către Comisia Europeană / AIMMT / alt
furnizor de ajutor de stat/ Consiliul Concurenței, de recuperare a unui ajutor de
stat/de minimis;
e) creează cel puțin două locuri de muncă cu normă completă și nu pot fi
suspendate de mai mult de 2 ori și nu poate fi angajată o persoană care a ocupat
postul în ultimele 6 luni, pe perioadă nedeterminată după intrarea în vigoare a
acordului de finanțare și menține locurile de muncă ocupate cel puțin 12 luni de la
momentul emiterii acordului de plată;
f) o întreprindere nu poate avea în cadrul aceleiași sesiuni de Program calitatea de beneficiar și cea de furnizor pentru alte întreprinderi beneficiare de ajutor financiar nerambursabil, respectiv pentru elemente de cost (bunuri/servicii) achiziționate și decontate în cadrul Programului.
g) nu pot înstrăina părți sociale/ acțiuni ale societății într-un procent mai mare de
49%;
XIII. Durata + Obligații Perioada de Sustenabilitate:
Beneficiarul are obligația de a menține investiția pe o perioadă de 3 ani după finalizarea
proiectului. În acestă perioadă, bunurile achiziționate în cadrul proiectului nu pot fi
înstrăinate, sub sancțiunea recuperării finanțării acordate. De asemenea,
beneficiarul nu poate înstrăina părți sociale/acțiuni într-un procent mai mare de
49%.
XIV. Criterii punctaj:
Criterii | Punctaj |
---|---|
A. Vechimea calității de asociat/acționar | |
1. Vechimea calității de Asociat/acționar feminin în societate este mai mare decât 24 de luni față de data publicării procedurii în Monitorul Oficial, perioada neîntreruptă | 20 |
2. Vechimea calității de Asociat/acționar feminin în societate este mai mare decât 12 de luni față de data publicării procedurii în Monitorul Oficial, perioada neîntreruptă | 10 |
B. Valoarea aportului propriu | |
1. Valoarea procentului aferent aportului propriu este ≥ 30% din valoarea eligibilă a proiectului | 20 |
2. Valoarea procentului aferent aportului propriu este ≥ 20% din valoarea eligibilă a proiectului | 15 |
3. Valoarea procentului aferent aportului propriu este ≥ 10% din valoarea eligibilă a proiectului | 10 |
C. Criterii aferente profitabilității afacerii | |
1. Societatea a obținut profit net în exercițiile financiare aferente anilor 2022 și 2023 | 20 |
2. Societatea a obținut profit net doar în exercițiul financiar aferent anului 2022 | 15 |
3. Societatea a obținut profit net doar în exercițiul financiar aferent anului 2023 | 10 |
4. Societatea NU a obținut profit net în niciunul din exercițiile financiare aferente anilor 2022 și 2023, sau nu a avut activitate în această perioadă | 0 |
D. Criterii aferente menținerii locurilor de muncă obligatorii create prin program | |
1. Menține locurile de muncă obligatorii create prin program, o perioadă de minim 24 de luni de la momentul emiterii acordului de plată de către AIMMT | 10 |
2. Menține locurile de muncă obligatorii create prin program, o perioadă de minim 18 de luni de la momentul emiterii acordului de plată de către AIMMT | 5 |
3. Menține locurile de muncă obligatorii create prin program, doar perioada obligatorie de 12 luni de la momentul emiterii acordului de plată de către AIMMT | 0 |
E. Criterii aferente investiției în echipamente tehnologice | |
1. Ponderea investițiilor în echipamente tehnologice și cheltuielilor asimilate echipamentelor tehnologice specificate la art. 4.3.1, lit. a) din procedura programului reprezintă mai mult de 60% din valoarea cheltuielilor eligibile înscrise în cererea de finanțare aferentă formularului de înscriere; | 20 |
2. Ponderea investițiilor în echipamente tehnologice și cheltuielilor asimilate echipamentelor tehnologice specificate la art. 4.3.1, lit. a) din procedura programului reprezintă mai mult de 50% din valoarea cheltuielilor eligibile înscrise în cererea de finanțare aferentă formularului de înscriere; | 10 |
3. Ponderea investițiilor în echipamente tehnologice și cheltuielilor asimilate echipamentelor tehnologice specificate la art. 4.3.1, lit. a) din procedura programului reprezintă mai mult de 40% din valoarea cheltuielilor eligibile înscrise în cererea de finanțare aferentă formularului de înscriere; | 5 |
F. Vechimea calității de administrator | |
1. Vechimea calității de administrator feminin al societății este mai mare decât 6 luni față de data publicării procedurii în Monitorul Oficial, perioada neîntreruptă | 10 |
2. Vechimea calității de administrator feminin al societății este mai mică decât 6 luni față de data publicării procedurii în Monitorul Oficial, perioada neîntreruptă. | 0 |
Punctajul maxim care se poate obţine este de 100 de puncte.
Punctajul minim pentru accesarea programului este de 50 de puncte.
Selectarea şi contractarea proiectelor se va face după următorul algoritm:
Selectarea proiectelor se va face în ordinea descrescătoare a
punctajului obţinut.
La punctaje egale va prevala:
– punctajul obţinut la criteriul aferent vechimii calitatii de asociat/actionar
(secţiunea A din criteriile de evaluare);
– punctajul obţinut la criteriul aferent aportului propriu (secţiunea B din criteriile de
evaluare);
– punctajul obținut la criteriul aferent menținerii locurilor de muncă (secţiunea D din
criteriile de evaluare);
– punctajul obținut la criteriul aferent investiției în echipamente tehnologice
(secţiunea E din criteriile de evaluare);
– valoarea exactă a profitului din exploatare aferent exercițiului financiar 2022*;
– valoarea exactă a Cifrei de Afaceri nete aferente exercițiului financiar 2022*;
– valoarea exactă a profitului din exploatare aferent exercițiului financiar 2023*;
– valoarea exactă a Cifrei de Afaceri nete aferente exercițiului financiar 2023*;
*La valori identice ale profitului din exploatare și cifrei de afaceri nete la 31.12.2023,
va prevala data și ora înscrierii în program.
XV. Opis de Documente:
ATENŢIE! Documentele trebuie să fie valabile la data depunerii Cererii de Finanțare, termenul de
valabilitate al acestora fiind în conformitate cu legislația în
vigoare.
Toate documentele solicitate vor fi transmise într-o singură
comunicare, pe e-mail, existând posibilitatea să fie necesare documente sau informații extra, în funcție de natura proiectului.
De asemenea, vă vom trimite și un model de buget pe care vă solicităm să îl completați pe baza ofertelor obținute
Document | Observații |
---|---|
Confirmarea codului CAEN pentru care se solicită finanțare și locația de implementare a proiectului | |
Certificat constatator recent | Se va transmite un certificat constatator emis cu cel mult 30 zile înainte |
Documente statutare | CI reprezentant legal; Act constitutiv/ Contract de societate/ Statut, în forma consolidată. |
Situații financiare | Bilanțul aferent anilor 2022 și 2023, împreună cu recipisele |
Situații financiare întreprinderi partenere și/sau legate, daca este cazul | Bilanțul aferent anului 2023, împreună cu recipisa. |
Date conturi bancare | Nr. IBAN, sucursala, adresa, cod SWIFT |
Dreptul de proprietate asupra locului de implementare a proiectului | Contract vanzare-cumpărare/ concesiune/ drept de superficie/ drept de uzufruct/ contract de comodat/ contract de închiriere/ contract de locațiune Dacă imobilul este ipotecat, se va transmite acordul instituției în favoarea căreia a fost constituită ipoteca, din care să rezulte dreptul solicitantului de a implementa investiția |
Documente justificative care au stat la baza stabilirii costurilor în cadrul proiectului | Oferte de preț/ cataloage/ website-uri, orice alte surse verificabile (minim 2 surse pentru fiecare achiziție în parte) |
XVI. Tipul de cheltuieli eligibile sunt:
● echipamente tehnologice,
● achiziționarea de spații de lucru pentru producție și pentru
prestări servicii și comerț,
● mijloace de transport,
● mobilier și aparatură birotică,
● salarii și utilități
● site de prezentare, marketing, echipamente IT
● consultanță pentru scrierea, depunerea și implementarea
proiectului,
● cheltuieli financiare aferente creditelor/garanțiilor obținute
Kloth Invest asigură implementarea proiectului si asistență prin departamentele de consultanță pe care le are pe toata durata derulării contractului de finanțare. Cofinanțarea este asigurată din fonduri proprii.
Pentru contact:
Telefon: 0746.278.278
Mail: office@klothinvest.ro
Website: www.klothinvest.ro/contact
Ești gata să-ți duci afacerea la nivelul următor? Nu rata oportunitatea unică oferită de Programul Femeia Antreprenor 2024
Documente disponibile
Procesul de finanțare
+40 746 278 278
Te interesează finanțarea? Trimite-ne un email sau dă click pe butonul de mai jos pentru a-ți verifica eligibilitatea
simplu si rapid!
Alte programe de finanțare
Stare: Activă
Suma accesabilă: 25.000-300.000 Euro
Cofinanțare: minim 10% până la 200.000 euro, minim 20% până la 300.000 euro
Perioada estimativă: Decembrie 2024
Stare: Activă
Suma accesabilă: maxim 50.000 Euro
Cofinanțare: minim 10% pentru a fi eligibil sau minim 20% pentru punctaj maxim
Perioada estimativă: Decembrie 2024
Stare: Inactivă
Suma accesabilă: până la 200.000 lei
Cofinanțare: minim 30%
Perioada estimativă: Decembrie 2024