Skip to content Skip to footer
fonduri nerambursabile

Start-Up Nation 2024

consultanta start up nation 2024
Descrierea programului

Îți mulțumim că ați ales serviciile noastre de consultanță pentru accesarea fondurilor
europene nerambursabile.
Pentru a eficientiza procesul este esențial să parcurgi toate informațiile din acest document
pentru a înțelege toti pasii și pentru a ne asigura împreună o colaborare de succes pe viitor.
Pe data de 17.09.2024, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a lansat
noi informații cu privire la Programul Start-Up Nation 2024 și Grila de Punctaj.


Cati bani poti sa iei prin program?

Maxim 50.000 de EURO/beneficiar, iar tu trebuie să vii cu o cofinanțare de minim 10%
pentru a fi eligibil sau minim 20% pentru punctaj maxim, bani pe care îi vei adăuga la
proiectul tău.


Cine va fi eligibil:

I. Pilonul I – persoane cu vârsta între 18 și până în 30 de ani neîmpliniți la 14.08.2024
Dacă ai împlinit vârsta de 30 de ani după această dată, nu te încadrezi pe acest pilon și poate
vei fi eligibil pe Pilonul II !
La cursuri se vor putea înscrie minim 25.000 de persoane, iar pe tine nu te costa nimic.
Mai mult decât atât, după ce vei absolvi cursul vei primi 200 de lei!
Se vor finanța un număr minim de 5.250 de proiecte.
II. Pilonul II – Persoane cu vârsta între 30 și până în 35 de ani neîmpliniți la
14.08.2024.
Dacă ai peste 35 de ani vei fi eligibil dacă faci parte dintr-una dintre următoarele
categorii:
A. persoane în căutarea unui loc de muncă – persoana înregistrată la ANOFM
sau la alt furnizor de servicii de ocupare forța de munca;
B. șomer – Persoana care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
1. cauta activ un loc de munca;
2. este apt de munca;
3. nu are loc de muncă, nu realizează venituri sau realizează venituri mai
mici decat indemnizatia de șomaj;
4. este disponibil să înceapă lucrul în perioada imediat următoare dacă ar
găsi un loc de muncă;
5. este înregistrată la ANOFM sau la alt furnizor de servicii de ocupare;
C. șomer de lungă durata
D. persoane inactive – persoanele care nu fac parte din forța de muncă,
respectiv care nu sunt nici ocupate, nici șomere, inclusiv persoană întoarsă în
țară;
E. persoane din grupurile dezavantajate pe piața muncii –
1. persoane cu maxim 8 clase,
2. persoane cu dizabilități,
3. persoane eliberate din detenție,
4. tineri postinstitutionalizati,
5. persoană întoarsă în țară;
F. persoană reîntoarsă în țară – cetățean român, care face dovada
domiciliului sau rezidenței în străinătate 12 luni consecutive,
înainte de înscrierea în program.
G. persoane cu domiciliul din buletin în zonă rurală (sat, comună)
La cursuri se vor putea înscrie minim 4.600 de persoane, iar pe tine nu te costa nimic.
Mai mult decat atat, după ce vei absolvi cursul vei primi 200 de lei!
Prin pilonul II se finanțează un număr de minim 2.500 de proiecte.
Persoanele cu domiciliul în Regiunea Bucuresti-Ilfov nu sunt eligibile pe Pilonul II.


Care sunt condițiile?

1. Firma trebuie să aibă sediul social și punctul de lucru în regiunea unde ai tu
domiciliul din buletin. De exemplu, dacă ai domiciliul în Pitești, poți dezvolta
afacerea doar în județele din regiunea SUD MUNTENIA: Argeș, Teleorman, Călărași,
Ialomița, Prahova, Dambovita, Giurgiu.
2. Sa faci 2 angajări pe care sa le menții minim 24 de luni de la finalizarea perioadei
de implementare. De exemplu, unul dintre angajați poți fi chiar tu.
3. Să nu vinzi mai mult de 49% din părțile sociale pe toata perioada de
valabilitate a contractului de finanțare, inclusiv în perioada de sustenabilitate, adică
pe o perioada de 3 ani de la implementarea proiectului.
4. Să nu vinzi sau instrainez

Ce activități NU vor fi eligibile:

a) Orice proiect care implica construcții
b) Transport rutier de marfa
c) Acvacultură;
d) Agricultura;
e) Producție sau comercializare de armament, muniții, explozibili, tutun,
alcool, substanțe aflate sub control național, plante, substanțe și
preparate stupefiante și psihotrope;
f) Videochat
g) Minare de Criptomonede
Prima etapă a Programului: Cursul de antreprenoriat!
Toți beneficiarii trebuie să parcurgă acest curs de antreprenoriat ca prima etapa.
Iată ce știm deja:
– Durata modulelor de curs va fi de aproximativ 40 de ore, în funcție de calendarul stabilit
de fiecare formator.
– MEAT va deconta suma totala, deci tu nu va trebui sa achiți nimic pentru aceste cursuri.
Mai mult de atat, vei primi și o subvenție de 200 Lei pentru participarea la curs, odată cu
obținerea Certificatului de competente antreprenoriale.
– Înscrierea se va face online. Estimativ, incepand cu luna noiembrie se va deschide
platforma pentru înscrierea la cursuri, care va dura 4 luni, sau pana cand se va acoperi
numărul de absolvenți ai cursului, indiferent de modul.
Acesta este încă un demers cu care te vom ajuta noi, la Kloth Invest, prin formatorii
autorizație cu care colaborăm.
– Accesul în vederea formării se va face conform principiului primul
venit, primul servit. Este foarte important sa intelegi aspectele acestea!
– Pentru Pilonul 1, se vor putea înscrie minim 25.000 de persoane
eligibile.
– Pentru Pilonul 2, se vor putea înscrie minim 4.600 de persoane eligibile.
Probabil te întrebi când înființăm noul SRL.
Abia după ce ai terminat cursul și ai obtinut certificatul de absolvire,
înființezi SRL-ul pentru depunerea proiectului.
Trebuie obligatoriu sa participi la program cu un SRL nou infiintat!
Infiintarea SRL-ului va fi o cheltuiala eligibila prin program, cu care te vom ajuta noi!

Avem o grilă de punctaj, pe care o regăsești atașată în acest document. Trebuie sa
maximizam punctajul pentru a obține finanțarea dorită, dar vom confirma impreuna
punctajul final în dreptul fiecărui criteriu, conform situației tale.
Când trebuie să ai cofinanțarea? La momentul semnării acordului de finanțare,
după ce avem decizia de aprobare a proiectului.
Până la acel moment, există un proces îndelungat: Practic, cand primesti aprobarea finală a
proiectului, pentru a beneficia de banii nerambursabili, trebuie sa prezinti și tu disponibilitatea
aportului propriu (cofinanțare), printr-un extras de cont bancar care îți aparține.


Etapa 1 – Consultanță și analiză pentru eligibilitate, simulare punctaj, iar ulterior semnarea
contractului de consultanta
Etapa 2 – Pregătirea documentelor pentru înscrierea în program
Etapa 3 – Înscrierea în platforma pentru sustinerea cursului de antreprenoriat
Etapa 4 – Absolvirea cursului
Etapa 5 – Pe baza certificatului de absolvire – Înființarea firmei
Etapa 6 – Definitivare lista de achiziții și buget proiect
Etapa 7 – Scrierea și semnarea procesului verbal de predare-primire a proiectului
Etapa 8 – Depunerea proiectului complet în platforma
Etapa 9 – Primire recipisa depunere cu succes proiect în platforma
Etapa 10 – Primire decizie de acceptare la finanțare a proiectului
Etapa 11 – Semnarea contractului de finanțare și dovada cofinantarii
Etapa 12 – Începerea perioadei de implementare (maximum 12 luni) a proiectului
Etapa 13 – Finalizarea tuturor achizițiilor, adică a perioadei de implementare
Etapa 14 – Crearea celor 2 locuri de munca prin program și păstrarea lor pe 24 de luni
Etapa 15 – Începerea monitorizării – 3 ani
Etapa 16 – Finalizarea monitorizării


Cât trebuie să fie finanțarea pentru punctajul maxim?

Dacă dorești suma maximă de 50.000 euro nerambursabili, trebuie să contribui cu un aport
propriu de 12.500 euro pentru punctaj maxim, deci o valoare totala a proiectului de 62.500
euro.
– Pentru a obține punctajul maxim, este obligatoriu să nu fi fost niciodată asociat in alta
firma. Din păcate, dacă te-ai grăbit să înființezi firma înainte de această etapă, punctajul va fi
diminuat. Firma trebuie infiintata doar după ce finalizezi cursul de
antreprenoriat, adică după a 4-a etapa, așa cum sunt ele prezentate mai
sus.
– Proiectul trebuie să prezinte investiții privind dezvoltarea durabilă în valoare de cel
puțin 15.000 lei.


Ce înseamnă asta?

Iată câteva exemple: panouri fotovoltaice, iluminat cu LED-uri eficiente, sisteme de ventilare
cu recuperare de căldură, stații de sortare și reciclare a deșeurilor, pompe de căldură etc.
Nu trebuie să-ți faci griji în acest sens; la elaborarea proiectului, vom analiza împreună ce este
cel mai potrivit pentru business-ul tău și vom include în proiect si investiții de acest gen,
pentru a avea un proiect fezabil și finantabil.
Suntem orientați către soluții și către succes!
Ce poți face cu banii?
În primul rând, pentru a avea șanse reale, trebuie să investești minimum 40% din bugetul
total al proiectului în echipamente tehnologice.
Ce înseamnă bugetul total eligibil al proiectului?
Este suma reprezentată de finanțarea nerambursabilă pe care dorești să o obții
plus cofinanțarea (aportul tău propriu).
Desigur, dacă soliciti o sumă mai mică de 50.000 euro nerambursabili, cofinanțarea va
scădea proporțional.
● Trebuie sa iei în calcul ca orice achizitie pe care o vei face prin program va trebui sa fie
de minimum 2500 de lei/produs, altfel nu va fi eligibila!


După ce confirmam bugetul astfel încât să obținem punctajul maxim la criteriul cu echipamente, poți include și alte categorii de cheltuieli conform celor exemplificate mai jos:

1. Eligibile (pe acestea le decontezi din program)
– Înființare firma – 1000 de lei
– Semnatura electronica – aproximativ 280 de lei
– Management de proiect (consultanta) – 10.000 lei
– Achiziția de echipamente tehnologice:
– Echipamente IT (laptopuri, desktopuri, servere).
– Mașini și utilaje pentru producție sau prestări servicii.
– Aparate și instrumente pentru activități specifice (ex.: în cadrul stomatologiei,
echipamente pentru service auto, echipamente pentru saloane de înfrumusețare),
respectând următoarele plafoane maxime:
– laptop/notebook – 5.500 lei,
– computer desktop – 6.500 lei,
– videoproiector – 3.600 lei,
– imprimantă – 6.000 lei,
– multifuncțională – 14.000 lei,
– tabletă – 2.500 lei.
– Cheltuieli salariale, utilitati, contabilitate și chirii:
– Aceste cheltuieli sunt eligibile pentru o suma de maxim 60.000 de lei.

– Cheltuieli cu TVA
– Echipamente și utilaje:
– Echipamente pentru producție (malaxoare, cuptoare, mașini de cusut industriale)
– Scule și unelte pentru reparații auto, construcții sau alte servicii.
– Mobilier și dotări specifice:
– Mobilier pentru unități comerciale (cafenele, magazine, restaurante).
– Mobilier specific pentru birouri sau ateliere.
– Achiziționarea de mijloace de transport:
– Autoutilitare necesare activității (pentru transport marfă, echipamente, produse).
– Vehicule pentru transport specializat (ex.: vehicule frigorifice sau pentru curierat).
– Cheltuieli pentru software:
– Achiziționarea de software licențiat pentru gestiune, contabilitate, design,
producție.
– Dezvoltarea sau achiziționarea de softuri personalizate.
– Promovarea afacerii:
– Crearea și administrarea unui site web de prezentare.
– Cheltuieli pentru marketing, publicitate online și promovare a
produselor/serviciilor (Google Ads, Facebook Ads).
– Certificări și traininguri:
– Cursuri de formare profesională pentru angajați.
– Obținerea de certificări sau licențe necesare desfășurării activității (ISO, HACCP).
– Consultanță pentru management de proiect (10.000 de lei)


2. Neeligibile (pe acestea nu le poți deconta din bugetul proiectului)
– Consultanta pentru scriere și depunere – 5.000 de lei
– Achiziționarea de terenuri:
– Costurile pentru achiziția de terenuri, inclusiv pentru construcții sau extinderea de
clădiri, nu sunt eligibile.
– Construcții și lucrări majore:
– Cheltuieli pentru construcția de clădiri noi sau renovări majore care necesită
autorizație de construire nu sunt eligibile.
– Cheltuieli pentru extinderea clădirilor sau amenajări complexe.
– Achiziționarea de clădiri:
– Achiziția de imobile sau clădiri nu este eligibilă.
– Taxe, impozite și contribuții sociale:
– Plata de taxe, impozite, contribuții la asigurările sociale, sau alte datorii către stat
nu sunt acoperite de program.
– Cheltuielile privind avizele sau alte taxe, ambalarea, transportul, punerea în
funcțiune, montarea, manopera și instruirea personalului pentru utilizarea
echipamentelor/ utilajelor.
– Achiziții de bunuri second-hand:
– Echipamentele sau utilajele la mâna a doua nu pot fi finanțate.
– Cheltuieli de leasing:
– Leasingul operațional sau financiar nu este eligibil, inclusiv pentru mijloace de
transport

– Francize
– Achiziționarea unei francize este o cheltuiala neeligibila
– Achiziții de bunuri personale:
– Bunuri sau echipamente destinate uzului personal al antreprenorului sau al
angajaților.
Toate bunurile pe care le achizitionezi trebuie sa fie asigurate pe toata perioada de
implementare și monitorizare în favoarea AIMMT (Agenția pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii
și Turism)


TVA-ul este eligibil?

Da, TVA-ul este cheltuiala eligibila în cadrul acestui program de finanțare.
Ce activități de business pot fi finanțate?
Toate codurile CAEN vor fi eligibile, în afara de domeniile de activitate prezentate mai sus.


Uite cateva exemple de la ultima ediție, care au fost punctate maxim.
Industria IT:

– 6201 Activități de realizare a software-ului la comanda (software orientat client)
– 6202 Activități de consultanta in tehnologia informației
– 6209 Alte activități de servicii privind tehnologia informației
– 6311 Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web și activități conexe
Medical:
– 8623 Activități de asistență stomatologică
– 8622 Activitati de asistenta medicala specializata
– 8690 Alte activități referitoare la sanatatea umana
Activități ale profesionistilor:
– 7112 Activități de inginerie si consultanta tehnica legate de acestea
– 7311 Activități ale agentiilor de publicitate
– 7111 Activități de arhitectura
Construcții:
– 2511 Fabricarea de construcții metalice și părți componente ale structurilor
metalice
Producție:
– 3109 Fabricarea de mobilă n.c.a.
– 1610 Tăierea și rindeluirea lemnului
– 2223 Fabricarea articolelor din material plastic pentru construcții
– 2229 Fabricarea altor produse din material plastic
– 1413 Fabricarea altor articole de îmbrăcăminte (exclusiv lenjeria de corp)
– 2221 Fabricarea plăcilor, foliilor, tuburilor și profilelor din material plastic

– 1812 Alte activități de tipărire n.c.a.
– 2932 Fabricarea altor piese și accesorii pentru autovehicule și pentru motoare de
autovehicule
– 2562 Operatiuni de mecanica generala
– 2222 Fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic
– 2363 Fabricarea betonului
– 2550 Fabricarea produselor metalice obținute prin deformare plastică
– 1721 Fabricarea hârtiei și cartonului ondulat și a ambalajelor din hartie și carton
Reciclarea deseurilor:
– 3832 Recuperarea materialelor reciclabile sortate
Alimentare:
– 1013 Fabricarea produselor din carne
– 1051 Fabricarea produselor lactate și a brânzeturilor
– 1071 Fabricarea painii; fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patiserie
Ce înseamnă echipamente tehnologice?
– Echipamente tehnologice, cu excepția jocurilor de noroc mecanice, electrice,
electronice, meselor de biliard, automatelor muzicale sunt definite în grupele 2.1 , 2.2.
și 2.3 din H.G. nr. 2139/2004.
Propunem aici cateva exemple de grupe și subgrupe, astfel incat sa fie de inspirație
pentru tine cand alcătuim lista de achiziții.
2.1.4. Mașini, utilaje și instalații pentru:
– metalurgia neferoasă,
– construcții de mașini și prelucrarea metalului,
– pentru producerea materialelor de construcții și refractare,
– pentru silvicultură, exploatarea și prelucrarea lemnului,
– pentru construcții,
– Screpere, gredere, buldozere, buldoexcavatoare, săpătoare de șanțuri,
sapatoare de gropi și scarificatoare, betoniere și malaxoare, autobetoniere,
pompe și autopompe de beton
– pentru construcții și reparații de drumuri
– pentru transporturi și telecomunicații,
– pentru spălătorii și curățătorii chimice
– pentru tratarea deșeurilor menajere.
– pentru producerea de filme și proiecție cinematografică
– pentru activități fotografice
2.1.11. Mașini, utilaje și instalații:
– pentru industria textilă
– pentru industria confecțiilor

2.1.23.5. Unelte, dispozitive, instrumente pentru circulația mărfurilor,
containere si transcontainere.
2.1.24. Masini pentru spălătorii și curățătorii chimice.
2.1.24.5. Mașini, utilaje și instalații pentru tratarea deșeurilor menajere.
2.1.25.1. Aparate și instrumente pentru:
– oftalmologie
– otorinolaringologie.
– stomatologie
– fizioterapie
– analize medicale.
– ocrotirea sănătății (sterilizare, dezinfectie, dezinsectie)
– radiologie.
2.1.26.3. Instrumente muzicale
2.3.2. Mijloace de transport:
– pentru persoane (autoturisme)
2.3.6. Utilaje și instalații de transportat și ridicat
– vinciuri, trolii etc
– Macarale diverse și speciale
– Ascensoare:
– de materiale și persoane pentru lucrări de construcții;
– de mărfuri.
– de persoane pentru clădiri.
– Elevatoare, escalatoare si alimentatoare.
– Încărcătoare, împingătoare și basculatoare
– Alte utilaje, instalații și echipamente de transportat și de ridicat, în afară de – electro și
motostivuitoare.
În categoria echipamentelor tehnologice eligibile sunt asimilate și activele corporale din
categoria mijloacelor fixe pentru:
– locurile de joacă,
– săli de sport,
– fitness,
– drone,
– x-body și de forță
Pe langa aceste echipamente trebuie să achiziționezi și sisteme specifice în scopul obținerii
unei economii de energie, sisteme care utilizează surse regenerabile de energie
pentru eficientizarea activităților pentru care a solicitat finanțare.

Această categorie este foarte importantă! Practic, știm exact ce echipamente pot fi
incluse ca cheltuieli eligibile pentru business-ul tău.


Mai jos găsești câteva exemple de echipamente pentru diverse tipuri de afaceri:

● Pentru un cabinet stomatologic, cod CAEN 8623 – Activități de asistență
stomatologică, în HG-ul respectiv se încadrează la 2.1.25.1 – Aparate și instrumente
pentru stomatologie.
○ Exemple de achiziții eligibile: Unități stomatologice complete; Aparat de
radiologie dentară; Lampi pentru fotopolimerizare etc.
● Pentru o cafenea, cod CAEN 5630 – Baruri și alte activități de servire a băuturilor,
un espressor performant se încadrează la 2.1.23.4 – „Automate și semiautomate
comerciale”.
○ Exemple de achiziții eligibile: Espressor profesional pentru cafea; Râșniță
de cafea; Mașină de gheață etc.
Service auto, cod CAEN 4520 – Întreținerea și repararea autovehiculelor.
○ Echipamentele pentru diagnoză auto se încadrează la subcategoria 2.1.4.1 –
„Scule, unelte și echipamente pentru reparații auto”.
○ Exemple de achiziții eligibile: Tester de diagnoza auto; Elevator pentru
automobile; Aparat pentru geometria roților.
● Salon de înfrumusețare, cod CAEN 9602 – Coafură și alte activități de
înfrumusețare.
○ Echipamentele precum uscătoarele de păr profesionale se încadrează la
subcategoria 2.1.7.1 – „Echipamente și utilaje specifice saloanelor
de înfrumusețare”.
○ Exemple de achiziții eligibile: Uscătoare de păr profesionale; Scaune
hidraulice pentru coafor; Mașini de tuns profesionale.
● Patiserie, cod CAEN 1071 – Producția de produse de brutărie și patiserie.
○ Un cuptor profesional pentru patiserie se încadrează la subcategoria 2.1.2.3 –
„Echipamente și utilaje pentru industria alimentară”.
○ Exemple de achiziții eligibile: Cuptor profesional pentru patiserie; Malaxor
pentru aluat; Mașină de frământat.
● Firmă de IT (dezvoltare software), cod CAEN 6201 – Activități de realizare a softului la comandă (software orientat client).
○ Un laptop sau un desktop performant se încadrează la subcategoria 2.1.6.1 –
„Echipamente IT și periferice”.
○ Exemple de achiziții eligibile: Laptop sau desktop performant; Server de
stocare date; Monitoare profesionale pentru dezvoltare software.
● Spălătorie auto sau detailing, cod CAEN 4520 – Întreținerea și repararea
autovehiculelor.
○ Echipamentele precum spălătorul sub presiune se încadrează la subcategoria
2.1.4.3 – „Echipamente și utilaje pentru spălătorii auto”.
○ Exemple de achiziții eligibile: Spalator sub presiune; Stație de spălare cu
aburi; Echipamente pentru curățarea interiorului auto (aspirator industrial)

● Spălătorie de haine, cod CAEN 9601 – Spălarea și curățarea (uscată) articolelor textile
și a produselor din blană.
○ Achiziții eligibile: Mașină de spălat profesională și uscător industrial se încadrează
la subcategoria 2.1.8.1 – „Echipamente și utilaje pentru curățătorii și
spălătorii”.
● Frizerie, cod CAEN 9602 – Coafură și alte activități de înfrumusețare.
○ Achiziții eligibile: Scaun hidraulic pentru frizerie se încadrează la subcategoria
2.1.7.1 – „Echipamente și utilaje specifice saloanelor de
înfrumusețare”. Tunsorile pot beneficia de mașini de tuns profesionale, care se
încadrează la aceeași subcategorie.
● Firmă de catering, cod CAEN 5629 – Alte activități de alimentație.
○ Achiziții eligibile: Cuptorul de gătit industrial se încadrează la subcategoria 2.1.2.3
– „Echipamente și utilaje pentru industria alimentară”. Un vehicul
frigorific necesar transportului alimentelor intră la 2.1.11.3 – „Vehicule utilitare
frigorifice”.
● Firmă de imprimare 3D, cod CAEN 1812 – Alte activități de tipărire n.c.a.
○ Achiziții eligibile: O imprimantă 3D profesională se încadrează la subcategoria
2.1.6.4 – „Echipamente de imprimare și tipar”. Materialele necesare
imprimarii 3D (filamente) sunt considerate cheltuieli operaționale.
● Atelier de croitorie/confectii, cod CAEN 1413 – Fabricarea altor articole de
îmbrăcăminte.
○ Achiziții eligibile: O mașină de cusut industrială se încadrează la subcategoria
2.1.9.1 – „Echipamente și utilaje pentru confecționarea de
îmbrăcăminte”. O presă pentru călcat se poate încadra tot în aceeași
categorie.
● Firmă de producție publicitară, cod CAEN 7311 – Activități ale agențiilor de
publicitate.
○ Achiziții eligibile: Un printer de mari dimensiuni pentru bannere se încadrează la
subcategoria 2.1.6.4 – „Echipamente de imprimare și tipar”. Softurile de
grafică precum Adobe Creative Suite sunt eligibile în subcategoria 2.1.6.3 –
„Software pentru grafică și design”.
● Cazare de scurta durata, cod caen 5520 – Facilități de cazare pentru vacanțe și
perioade de scurtă durată.
○ Achiziții eligibile: Căsuță de vacanță modulară; Sistem încălzire electrică pentru
pardoseală; Combină frigorifică; Cuptor cu microunde; Hota; Cuptor cu plită;
Cadă cu hidromasaj; Ciubăr; Aer condiționat; Hidrofor pompă de apă; Televizor;
Aplicație software web pentru programare client; Sistem panouri fotovoltaice;
Pompă de căldură; Espressor; Masina de spalat rufe; Sistem de supraveghere
video; Canapea; Compostor de resturi alimentare
● Rent a car, cod caen 4939 – Alte transporturi terestre de călători n.c.a.
○ Achiziții eligibile: Stație de încărcare electrică (pentru a încuraja sustenabilitatea
dacă autovehiculul achiziționat este electric sau hibrid); Autovehicul; Sistem
monitorizare vehicul; Cameră video de bord; Sistem de igienizare interioară
(dezinfectare cu ozon); Sistem de monitorizare a amprentei de carbon (pentru a
încuraja sustenabilitatea dacă autovehiculul este hibrid sau pe combustibil);

Sistem de infotainment; Aplicație software web pentru programare clienți; Server
pentru managementul datelor
Exemplele pot continua, este important ce vrei tu sa faci, iar cu sprijinul nostru sa punem planul în
aplicare!
Verificarea eligibilității echipamentelor va fi efectuată de noi. Tu, ca beneficiar, trebuie să îți
cunoști bine ideea de business și să știi la ce buget te încadrezi cu achizițiile pe care vrei sa le
faci.
Ce sunt sumele forfetare și ce poți face cu cei 60.000 lei alocați?
Poți folosi valoarea de 60.000 lei pentru salarii, utilități (energie electrică, apă, gaze, salubritate,
abonament telefon, internet), servicii de contabilitate și chirii.
Cum se plătesc salariile?
Ultimul pas în implementarea proiectului este crearea celor două locuri de muncă și ai 2 opțiuni:
1. Dacă alegi să utilizezi un credit- punte, odată ce faci angajările, vei trimite către bancă
contractele de muncă, iar aceasta va aloca suma de 60.000 lei în contul tău, sumă pe care o
vei putea folosi pentru plata salariilor atât în perioada de implementare, cât și în perioada de
monitorizare, conform fluturasului de salariu. Important: cele 24 de luni de monitorizare pentru
angajati încep să fie calculate din momentul în care MEAT rambursează ajutorul financiar
nerambursabil și se poate inchide creditul.
2. Dacă implementezi proiectul din fonduri proprii, contractele de muncă vor fi transmise
odată cu depunerea dosarului de decont, demonstrând astfel crearea celor două locuri de
muncă. În urma acestui proces, vei primi suma de 60.000 lei mai exact în momentul plății
ajutorului financiar nerambursabil, sumă pe care o vei putea utiliza pentru plata salariilor.
Mai jos îți prezint o simulare pentru utilizarea sumei de 60.000 lei pentru plata salariilor minime:
● Salariul minim brut: 3.700 lei;
● Salariul net: 2.363 lei;
● Număr de luni pentru plata salariilor: aproximativ 15 salarii minime complete (cost total
pentru angajator).
Ce faci dacă nu ai locația de implementare?
Dacă nu ai încă locația de implementare stabilită la depunerea formularului de înscriere, poți
menționa sediul social. Ulterior, pe parcursul perioadei de implementare, odată ce identifici
locația potrivită pentru desfășurarea activității, o să efectuăm modificările necesare și o să
actualizăm informațiile cu privire la locația de implementare, ce poate fi declarata inclusiv
la semnarea contractului de finantare.
Ce trebuie sa știi despre nouă sesiune de Start-Up Nation?

Exista posibilitatea obținerii unui avans de 50% din valoarea cheltuielilor nerambursabile
și sa se faca credit punte doar pe jumătate din valoarea ramasa.
Este un detaliu nou introdus care te poate ajuta și pe tine pentru ca vei plăti mai puțini bani
sub forma de dobanda la banca pentru creditul punte daca valoarea lui va fi injumatatita.
Practic, acest avans se acorda tot de banca si se poate obține doar concomitent cu creditul
punte, astfel incat impreuna sa formeze valoarea totală a finanțării nerambursabile și
să se poată realiza plățile din proiect.
De asemenea, este de mare ajutor pentru tine în relația cu furnizorii pe care îi vei avea prin
program, pentru ca le vei achita un avans format din valoarea cofinanțării tale la care se
adaugă 50% din valoarea neeligibila.
Luăm un caz practic: Ai de făcut o achiziție de 10.000 de lei și ti-ai asumat o cofinanțare de
20%.
Plătești furnizorului 2000 de lei din cofinanțare, 4000 de lei din avans și 4000 de lei din
creditul punte, astfel vei plăti taxe bancare doar pentru cei 4000 de lei din urma.
Autoturismele sunt eligibile pentru orice cod CAEN, dar ele trebuie sa fie
încadrate pe restul de 60%, care nu sunt echipamente tehnologice, indiferent de cod CAEN și
de propulsie (pot fi electrice, hibrid, sau pe motoare pe combustie, atat benzina, cat si diesel).
Nu ești limitat la achiziția unui singur autoturism, dar trebuie sa ai grija la buget, sa nu
depasesti 60% cu aceasta cheltuiala.
Fata de programele anterioare, acest program va fi diferit pentru că va fi gestionat din
Fonduri Europene. Termenele de plata vor fi clar eficientizate, și cu siguranță nu vor mai
exista intarzierile despre care cel mai probabil ai mai auzit.
Este o oportunitate foarte buna pentru a porni afacerea într-un mod eficient și fluid, cu o
finanțare nerambursabilă de maxim 50.000 Euro.
În cadrul acestui program vor fi 7 bănci partenere, spre deosebire de 5, așa cum au fost în
trecut. Acest fapt creeaza competitivitate intre banci si astfel se va putea da o dobanda mai
buna pentru acest tip de credit punte. În perioada imediat urmează sa publice lista nominală.
De asemenea, băncile partenere din program nu doar că oferă acest credit punte, dar
te pot sprijini și cu un credit separat pentru aportul propriu. Aportul propriu reprezintă
partea din cheltuielile proiectului pe care trebuie să le acoperi din fonduri proprii (contribuție
proprie), iar în cazul în care nu dispui de acesta, banca îți poate oferi un credit special dedicat
pentru acest lucru. Creditul pentru aportul propriu este distinct de creditul punte și are
dobânzi mai accesibile fiind credite oferite doar de bănci partenere. Prin urmare, ai

posibilitatea de a-ți asigura toată finanțarea necesară pentru proiect, atât prin creditul punte,
cât și prin acest credit dedicat aportului propriu.
Toate spațiile mobile de lucru vor fi eligibile, inclusiv baloanele presostatice și corturile de
evenimente, foodtruck-urile si altele din aceeasi categorie.
Primul criteriu de eligibilitate este varsta ta, apoi, dacă se depășește varsta de 35 de ani,
maximul eligibil, vei putea obține finanțarea pe oricare dintre criteriile de persoana
defavorizata. Faptul ca ai domiciliul din buletin in zona rurala te face categorie eligibila
pe Pilonul II.
Aici este important domiciliul tau, nu sediul firmei, nu punctul de implementare.
Domiciuliul poate fi in zona rurala, ceea ce pe tine te face eligibil pe Pilonul II, dacă ai peste 35
de ani, iar sediul îl faci în mediul urban, în oraș, și punctul de implementare va fi tot în oraș,
este perfect eligibil. Trebuie sa ții cont doar de faptul ca trebuie sa fie făcute toate în aceeași
regiune de dezvoltare, ca domiciliul.
Ne dorim să colaborăm cu tine pentru a maximiza șansele de succes ale proiectului tău, iar în
acest sens, te anunțăm că te vom contacta în următoarele zile pentru a stabili care sunt pasii
urmatori și să îți răspundem la toate întrebările pe care le poți avea în urma parcurgerii
acestui document.


Dacă ai orice întrebare sau nelamurire, nu ezita să ne contactezi. Suntem aici pentru a te
ajuta și pentru a-ți oferi tot sprijinul necesar.


Așteptăm cu nerăbdare să discutăm și să punem bazele unei colaborări de succes!

Documente disponibile
Procesul de finanțare

+40 746 278 278

Te interesează finanțarea? Trimite-ne un email sau dă click pe butonul de mai jos pentru a-ți verifica eligibilitatea
simplu si rapid!

APLICĂ

Ți-am trezit interesul? Află acum dacă
ești eligibil!

Alte programe de finanțare